مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 09:112023-06-20ورزشي

زلزله 31 خرداد 69| فوتبالی که جان هزاران نفر را نجات داد!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، پس از کلی اصرار به مادرم توانستم اجازه تماشای فوتبال را از صفحه سیاه و سفید تلوزیون آن روزهای خانه پدری بگیرم، مادرم گفت صدای تلوزیون را کم کن بچه ها خوابند، زود هم بخواب فردا امتحان داری!  16 ساله و دانش آموز دوره راهنمایی بودم و فردا باید سر جلسه امتحان حاضر می شدم، برزیل و اسکاتلند در بازی آخر دور گروهی جام جهانی 1990 ایتالیا باید به مصاف هم می رفتند، اما هرگز نه من و نه بسیاری از مردم تصورش را هم نمی کردیم نتوانیم این مسابقه را تا آخر تماشا کنیم.

وقتی در دقیقه 65 مولر برزیلی جای روماریوی معروف را گرفت هرگز فکرش را هم نمی کرد که گل پیروزی بخش این دیدار را خواهد زد، همانند بسیاری از تماشاگران این دیدار در استان های زنجان و گیلان که فکرش را نمی کردند، صحنه های این دیدار آخرین صحنه های زندگی آنها خواهد بود! زندگی در ساعت 30 دقیقه بامداد به وقت ایران یعنی در آغازین لحظات ورود به روز پنجشنبه 31 خرداد ماه 1369 به یک باره برای مردم استان های زنجان و گیلان تیره و تار شد، زلزله مهیبی به قدرت 7.

3 دهم ریشتر، منجیل، رودبار، طارم و روستاها و توابع این شهرها را لرزاند و فاجعه بزرگی را خلق و خانواده های زیادی را داغدار و مردم ایران را سوگوار کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زلزله 31 خرداد 69| فوتبالی که جان هزاران نفر را نجات داد!

زلزله 31 خرداد 69| فوتبالی که جان هزاران نفر را نجات داد!